I'TS YOU AGAINT THE WORLD

 

Vill inte vara någon jävla bitterfitta, men känner att jag måste lätta mitt hjärta en aning. Jag är såååååå trött på svenska folket. Alla dessa människor som aldrig kan glädjas för någon annan, som trycker ner folk det går bra för och bara är allmänt otrevliga. Jag har inte bott i varenda land i hela världen, så jag kan erkänna att jag inte har så mycket att grunda mina åsikter på, men det är så otroligt sorgligt med dessa människor som lever i sin lilla bubbla och förväntar sig att alla andra ska göra detsamma. Jag har alltid haft svårt för att anpassa mig, följa mängden och stå ut med i situationer jag inte trivs i. Bubblan har alltid kännts för trång. Jag har aldrig förstått mig på svenska skolsystemet och när motivationen tog slut så höll det inte längre. Jag har kastat bort massa förutsättningar, just för att jag alltid vill gå min egen väg, på gott och ont. Men det skrämmer mig, att min stora rädsla är att bli som alla andra. Lika anpassad, nertryckande och otrevlig. Världen och möjligheterna är för stora för att leva i sin lilla bubbla här i kalla Sverige. Men jag dömer ingen, för det är faktiskt inte konstigt att människor är som dem är. Tänk er själva att tvingas anpassa sig till mängden, gå till ett jobb man inte trivs med varje dag och drömma om något bättre. självklart säger jag inte att detta gäller varenda kotte i hela landet, men det är faktiskt dessa människor som trycker ner andra. Och visst kan man förstå att det svider lite extra när dem ser andra lyckas, speciellt  om dem spräckt sin bubbla på köpet. jag undrar bara, vad hände med gemenskapen, glädjen och lyckan ? För mig har livet alltid gått ut på att skapa lycka, och det kan jag lova er att man inte finner igenom att vantrivas i sin situation och trycka ner andra människor, utan att faktiskt skapa situationer man trivs i. Man har bara ett liv och det är ingen annan än du som bestämmer vad du gör med det. Think about that people.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Otroligt bra blogg!

2011-01-15 @ 15:57:52
URL: http://jennifersjosten.blogg.se/
Postat av: Betiel

Så sant!!

2011-01-16 @ 13:49:25
URL: http://betielsworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0